Takk!

Siden boken Krigsår i bilder – Glimt fra Norge 1940-1945 ble lansert for to uker siden har dagene vært svært hektiske. I tillegg til ordinære sommeraktiviteter, som guiding av skoleelever på krigshistoriske steder, har jeg også hatt gleden av å motta mange henvendelser fra hele landet angående boken. I tillegg har jeg deltatt på boksignering i Narvik og blitt intervjuet flere ganger, slikt er bare trivelig.

Bilde

 

Bilde

Noen av bildene er sterke, og det er også minnene til barn, kvinner og menn som opplevde krigens hverdag. Alle fikk ikke muligheten til å fortelle om opplevelsene sine, men bildene lever videre, som glimt fra det som var.

Tilbakemeldingene strømmer på, det er så vidt man rekker å snu seg før det dukker opp noe nytt. Flere har også kontaktet meg og fortalt at de har bilder som ikke har vært publiserte tidligere. Slike henvendelser er svært spennende, men det som gleder meg mest er alle de som tar kontakt med sine historier fra hverdagsliv, dramatikk og tvangsevakuering. Dette er sterke beretninger, noen av de som forteller har aldri fortalt så utfyllende tidligere. Behovet for dokumentasjon er stort. Bilder gjør at noen vil snakke.

Det varmer at man ønsker å dele sine historier. Jeg forsøker å ta vare på hver eneste en.

Den 27.juni reiser jeg til Kristiansand hvor jeg skal besøke noen spennende steder/museer og hente inspirasjon til neste bok. Mer om dette senere.

Ønsker dere alle en riktig god sommer!

 

Bilde

PS. Bokens facebookside får du opp ved å klikke på denne setningen. 

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

